Konkuruojančių technologijų lenktynės dėl ekologiškai švaraus automobilio

2004-09-29
Prabangių automobilių Vokietijos kompanija BMW nuėmė šydą nuo greičiausio pasaulyje vandeniliu varomo automobilio. Šis automobilis gali pasiekti 300 kilometrų per valandą greitį degindamas vandenilį vidaus degimo variklyje.

"Mūsų kelias į ateitį yra vandenilis," pasakė BMW vadybos grupės narys Burkhard Goeschel.

Renault vykdomasis vice-prezidentas Pierre-Alain De Smedt Reuters agentūrai prasitarė, kad prancūzų automobilių gamintojai ketina vairuotojams pasiūlyti kurą taupančią “Stop & Start” sistema.

Sistema yra sukurta važiavimui mieste. Variklis yra perjungiamas į “stand-by” padėti kada automobilis sustabdomas prieš raudona šviesoforo šviesą ar automobilių kamščiuose ir staigiai startuoja kada nuspaudžiamas akseleratoriaus pedalas.

Renault konkurentas PSA Peugeot Citroen jau dabar yra įdiegęs tokia sistemą Citroen’o C2 ir C3 modeliuose.

Fritz Henderson, General Motors' direktorius Europos atšakai, pasakė, kad jų tikslas buvo dirbti su visų krypčių varikliais.

"Mūsų įsitikinimu pašalinti automobilių taršą gali tik vandeniliu varomas variklis," pasakė Fritz Henderson, tačiau dar pridūrė, kad tokiais varikliais varomi automobiliai dar ne greit pakeis senuosius variklius.

Automobiliai su vandeniliu varomais varikliais į aplinka išleidžia tik vandens garus, tačiau tokia technologija pati savaime visiškai neišsprendžia taršos problemos. Tai yra dėl to, kad vandenilis yra gaunamas arba iš fosilinio kuro tokio kaip dujos arba panaudojus elektrą skaldant vandens molekules.

Kaina nesikeičia

Juergen Hubbert, DaimlerChrysler prabangių Mercedes automobilių grupės direktorius, paklaustas kada gi vandenilių varomi automobiliai taps populiarūs, atsakė, kad šis klausimas paklausiamas kiekvienais metais ir jis visad pasakantis, kad tai užtruks apie dešimt metų.

"Mes sumažinome variklio turį. Mes sumažinome variklio svorį. Bet kol kas nesugebėjome sumažinti kainos. Kaina kol kas yra labai per didelė," pasakė Juergen Hubbert.

Jis pacitavo vištos ir kiaušinio situacija: tūris turi didėti, o kainos mažėti. Kol kas kainos apriboja automobilius varomus vandeniliu nuo potencialios rinkos. Vandeniliu varomas variklis prideda prie standartinio automobilio kainos tūkstančius dolerių.

“Kaip bebūtų, vandeniliu varomi automobiliai yra vienas iš pagrindinių kelių”, pasakė Juergen Hubbert.

"Aš manau mes busime pasidalinę rinka su automobiliais hibridais tarpe 2010 ir 2012 metų," pridėjo jis.

Jis paminėjo standartinio vidaus degimo variklio sujungimą su elektriniu varikliu. Automobilis mažesniais greičiais važiuoja naudodamas baterijas. Baterijos automatiškai įsikrauna nuo elektrinio variklio arba surinkdamos energiją iš stabdymo.

Toyota's Prius modelis tavo vienas perkamiausių hibridų JAV rinkoje.

Antras pagal diduma pasaulyje automobilių gamintojas tikisi paskatinti pardavimus benzininių-elektrinių automobilių hibridų ir Europoje. Tai būtų alternatyva populiariems čia, taupantiems dyzeliniams automobiliams.

Jis spėja, kad pardavimai Prius modelio turėtų daugmaž padvigubėti; nuo 8,200 šiais metais iki 15,000 vienetų 2005 metais.

Kiti hibridų modeliai parduodami JAV yra Honda Civic, Insight (kuris 1999 metais tapo pirmuoju benzinu-elektra varomu automobiliu parduotu JAV) ir Ford Escape universalus sportinis automobilis, kuris buvo pradėtas gaminti paėjusį mėnesį.

Ford tikisi parduoti apie 15,000-20,000 hibridu kitais metais. Honda - 50,000.

Šaltinis: Planet Ark ()